SOSYAL MEDYA ETİK İLKELERİ
TEMEL İLKELER
Dürüstlük, doğruluk, tarafsızlık
Şeffaflık, gizlilik açıklık
Hesap verilebilirlik
Vizyona sahip olma ve koruma
Kurum itibarını koruma
TOPLUMLA İLGİLİ YÜKÜMLÜLÜKLER
İnsan haklarına saygılı
Yasalara uyma
Borsayı Temsil etme
Yöneticilerin sorumluluğu
ÜYELER, GÖNÜLLÜLER HİZMET ALANLARLA VE İŞBİRLİKLERİ İLE İLGİLİ YÜKÜMLÜLÜKLER
Sorumluluk
Tüm tarafları kavrayan bakış açısı
Yetkin olma
Birlikte çalışmaktan doğan yükümlülükler
SOSYAL MEDYA STRATEJİSİ
Amaç
Batman Ticaret Borsası Sosyal Medya Stratejisi, Kurumsal iletişim araçları ve stratejilerinin hazırlanması amacıyla oluşturulmuştur. Önümüzdeki dönem için en büyük sosyal medya önceliklerimiz çevrimiçi takip ve topluluğumuzu etkin şekilde büyütmek olacaktır.
Sosyal Medya Stratejisi
- Facebook İletişim Stratejisi
- Instagram İletişim Stratejisi
- Twitter İletişim Stratejisi
- Linkedin İletişim Stratejisi
- Mevcut Durum
Borsamızın stratejisi oluşturulurken öncelikle sayfaların mevcut durumu incelenmiş;
- Borsamızın en çok takipçi sayısı olan sosyal medya Twitter mecrasının olması,
- Twitter ardından, Facebook, Instagram ve Linkedin’in tercih edilmesi,
- Paylaşımların katılımı sağlamaktan ziyade, bilgilendirmeye yönelik olması,
- Linkedin’de;
– Takipçi sayısının düşük olması,
– Beğeni, yorum gibi etkileşim oranlarının düşük olması,
– Düzenli ve güncel paylaşımlar yapılmaması.
-Sosyal medya stratejisi doğrultusunda;
- Hedef kitlenin Borsa sosyal medya sayfalarını takip etmesinin sağlanması,
- Özel hedef kitleler oluşturularak doğru mesajın doğru kişiye ulaştırılması,
- Takipçilerin, Borsa sosyal medya sayfalarına aktif bir şekilde katılımının sağlanması,
- Borsa web sitesine daha fazla ziyaret sağlanması
- Twitter İletişim Stratejisi
Kamu kurum ve kuruluşları yöneticilerinin şahsen kullandıkları bir sosyal mecra olması sebebiyle haber, proje, etkinlik ve eğitimlerle ilgili paylaşımların yapılması twitter stratejisinin temelini oluşturmaktadır. Bu yüzden etkileşimi artırmaya yönelik çalışmalara bu mecra üzerinden ağırlık verilmesi daha doğrudur. Her hafta bir bilgi paylaşımı yapılmaktadır. Duyuru ve bültenler yayınlanmaktadır. Böylece verilen linklerden web sayfasının etkileşimi artırılmaktadır.
- Facebook İletişim Stratejisi
İkinci en çok takip edilen platformuz olduğu için bir bilgi, duyuru ve haberler yayınlanmaktadır.
- Instagram İletişim Stratejisi
Daha az metin ve çekici görsellerin kullanılması Instagram stratejisinin temelini oluşturmaktadır.
4.4 Linkedin İletişim Stratejisi
Sanayi ve ticaret odalarının aktif kullanmadığı bir mecra olmasına rağmen farklılık yaratmak ve nitelikli kullanıcılara ulaşmak amacıyla sektörel paylaşımların yapılması Linkedin stratejisinin temelini oluşturmaktadır.
Sosyal Medya İçeriklerinin Oluşturulması | Sosyal Medya Risk Yönetimi |
Sektörel bilgilendirmeler, istatistikler,Duyurular,Hizmet duyuruları,Kurumsal kı̇mlı̇k, farkındalık, ı̇maj ı̇tı̇bar yönetı̇mı̇ faalı̇yetlerı̇,İhtiyacı belirlemeye veya hizmetlerin değerlendirilmesine yönelik onlineanketlerEğitimlerÖnemli günlerBaşarı hikayeleriBasın haberleriÜye ziyaretleriMeslek Komiteleri faaliyetleriSosyal sorumluluk faalı̇yetlerı̇ İlçe tanıtımı, Organı̇zasyon, sosyal, kültürel etkinlikler Tı̇carı̇ etkı̇nlı̇k faalı̇yetlerı̇ Rapor ve verı̇ faalı̇yetlerı̇ | Krizi yönetecek kişilerin belirlenmesi, · Hangi krizde kiminle iletişime geçileceğinin belirlenmesi, · Krizi yönetecek kişilerde acil durumda ulaşmaları için yöneticilerin güncel iletişim bilgilerinin bulunması, · Bir sosyal medya dinleme aracı edinerek krizlerden önceden haberdar olunması, · İçerik planındaki paylaşımların geçici olarak durdurulması · Hızlı aksiyon alınması, · Aksiyon alındıktan sonra iş planında yer alan paylaşımlara devam edilmesi · Kriz yönetiminin raporlanması, · Aynı krizin tekrar meydana gelmesinin önlemek için çalışmalar yapılması |