IV. TARIM ORMAN ŞURASI
BİTKİSEL ÜRETİM
- Tarımsal üretim planlaması; stratejik ürünlerde kendine yeterlilik, arz fazlası ürünlerde yeni stratejiler (pazarlama ve ihracat…).
- Bitkisel üretimde envanter, veri sistemi ve izlenebilirlik açısından dijitalleşme ve diğer stratejiler.
- Bitkisel üretimde verim, kalite ve ürün kayıpları.
- Mera yönetimi (4342 sayılı Mera Kanununda düzenleme ihtiyacı, Mera Islahı ve Amenajman çalışmaları).
- Tohumculuk, Fide ve Fidancılıkta yeni hedef ve stratejiler.
- Toprak ve su kaynaklarının devamlılığına yönelik stratejiler ile gübre üretimi, kullanımı, pazarlama ve dış ticareti.
- Ar-Ge ve inovasyon stratejileri.
- Bitki sağlığı uygulamaları ve stratejileri ile zirai ilaç üretimi, kullanımı, pazarlama ve dış ticareti.
- Sözleşmeli ve Sertifikalı bitkisel üretim stratejileri.
- Topraksız kültürle bitkisel üretimin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına yönelik yaklaşımlar (Açıkta, örtüaltı ve bitki fabrikaları)
- Tarımsal atıkların ve artıkların tarım sistemi içerisinde değerlendirilmesi
- İklim değişikliği, örgütlenme, eğitim-yayım ve danışmanlık, ileri tarım teknolojileri gibi bitkisel üretim açısından önemli diğer temel konular ve stratejiler.
Bu konularla ilgili swot analizi yapılacaktır.